sreda, 3. december 2008

UMTS vs. GSM…HMM?

Ko sem prjatlu Žigi omenjala, da me zanima kakšna je razlika med GSM-om in UMTS-om mi je rekel: "Sonja to ni zate.." Kaj pa ti veš, sem si mislila… in voila, po temeljitem "googlanju" (baje je to nek nov izraz) sem prišla do naslednjih zaključkov:


• "GSM (Global System for Mobile communications, 2G) je najpopularnejši svetovni standard mobilnih komunikacij. Razširjenost GSM standarda omogoča enostavno gostovanje uporabnikov v omrežjih različnih operaterjev, kar omogoča uporabo GSM storitev na velikem delu zemeljske krogle. GSM uporablja digitalni prenos govora in signalizacije in s tem predstavlja začetek druge generacije mobilnih telefonskih sistemov. Podatkovne komunikacije in storitve pa so vgrajene šele v tretjo generacijo mobilnih telefonskih sistemov (3G), ki se začne s projektom t.i. 3rd Generation Partnership Project (3GPP). General Packet Radio Service (GPRS – enkrat sem to kratico že omenjala) pa je mobilna podatkovna storitev v okviru standarda GSM."
Za nas navadne smrtnike pa to pomeni: GSM je različica, ki nudi osnovne storitve (prihodni in odhodni klici, smsanje) in sodi v drugo generacijo mobilnih sistemov…verjetno je imel moj prvi telefon Čukec GSM storitve:). Torej video in nekih teh "novih" zadev s tem ne moremo počet.
• "UMTS (Universal Mobile Telecommunications System) je 3. generacija (3G) mobilnih telekomunikacij, ki so jo razvili, da bi uporabniku zagotovili, da lahko storitve uporablja kjerkoli in kadarkoli. Omrežje UMTS poleg govora omogoča tudi hitrejši prenos podatkov in živo sliko sogovornika. Prednosti:- videotelefonija - večja hitrost prenosa - naprednejše vsebine in storitve (preplet video- in avdiotehnologije)- uporaba doma in v tujini."
Na spletu omenjajo še kratici W-CDMA, HSDPA…vendar ne najdem med njimi nikakršne logične povezave.
In zopet za nas navadne smrtnike:UMTS, vsebuje podatkovne komunikacije in storitve, v nasprotju z GSM-om nudi naprednejše storitve – internet, videotelefonijo, prenose glasbe in slik (bluetooth recimo), MP3 itd.


Tako!
Preden samozavestno nastopim pred Žigo bom poklicala še prjateljce, da jih povprašam kaj one menijo o mojih revolucionarnih odkritjih:).

5 komentarji:

Unknown pravi ...

Ej čist po nesreč sem padla na tale blog. Začetek je bil ful obetaven: mene tut zanima kako stvari delujejo, no ja vsaj približn, ne pa tko inženirsko podrobn k tebe. A se ti ne zdi da mal preveč kompliciraš? A tut za avto morš točn vedet kako dela in kje iskrce preskakujejo al kar pač delajo. Stvari pr mobilcu in tehnologijah sploh ni treba tolk zakomplicirat. sem šla v Mobitelov center, oni na Vilharjevi, ker mi v BTC ni všeč; preveč firbcev k kr neki sprašujejo, ker nekoga čakajo ki kupuje v ostalih trgovinah. No, tam v mobitelu so ful prjazni, najprej sem govorila s punco, ji razložila kakšne torbice nosim in kako mora mobilc lepo sesti vanjo in da ga hitro najdem, potem da hočm z njim spodobno fotkat, pa kakšno pametno igrco,če čakam v kakšnih čakalnicah in ne morem čvekat po telefonu, pa seveda včaih tut muzka dobr dene in sva mele hitr 10 ročkotov na pultu, k mi je popvedala cene pa mal meniije pokazala jih je blo že manj. Ko pa sem ugotovila da rabm kdaj še kakšno stvar za službo npr mail al pa kaj vem še, me je pa prijazno napotila na dečka, kao tehnična pomoč. Je začel govort v jeziku k ga nisem razumela in sem mu rekla da sem blond po naravi če lahko pove v mojem jeziku pa mi je prav lepo razložu katere kratice morajo bit napisane na reklami (UMTS, html, GPS, ....) da lahko googlam, mailam, da vem kje sem, ... in sva mela samo še 2 opciji LG in N95. Itak je zmagala N95. in sem happy.

Mema pravi ...

Hej Quatebriga, men je pa Sonja taka faca, da se takole poglablja v te tehnične stvari. Meni se iskreno ne bi dalo, me je pa zanimivo prebrat in se kaj naučit.Poučno!
Dober telefonček si si ubodla! Si vezala na kakšen paket pri Mobitelu ali kar v prosti prodaji?lp

Unknown pravi ...

Ziv Mema,
jest sem tko mal frik, k hočm dobit max vrednost za svoj dnar. in sem mela srečo da sm lohk mal razpršila tveganje tko da sm kr pr dveh operaterjih cenovno ful ugodno. moje, cist osebno mnenje je da so terminali(tko jim strokovno rečejo, ker zmorejo več kot telefoni) lahko spodobni preživijo 1 leto - gledano uporabno in lepotno, potem se jih pa naveličam pa še baterija začne umirat na obroke. Spodobni telefoni so vezani na 2 leti, MObitel ma tudi na 3 leta ampak to mi je pa vseen mal preveč, tko da si izberem spodoben terminal za 2 leti vezave na tak način pridem vsako leto do novega terminala :-); 1 leto pri enem operaterju, naslednje pa pri drugem. Na ta način tudi ugotovljam kdo je cenejši boljši. Ampak pogoj je seveda da imaš pri obeh operaterjih ful dober paket, drugače je stvar predraga že samo zarad naročnine.

digi sonja pravi ...

ojla,
jah sej mogoče res malo prevec tehnično kaj napišem, samo bi res rada stvari znala sama nastavit in sem tip človeka k se mi ne da hodit v mobitelove centre v vrste stat... raje 2 uri gledam po netu in se igram z nastavitvami in potem ko mi uspe sem še čist ponosna nase...

Bom pa upoštevala komentarje in bom kaksno stvar tud manj podrobno napisala.. ne bom pri vseh tolk komplicirala.. obljubim.. :)

Mema pravi ...

Ej, Sonja, men si pa faca, da se takih stvari lotiš. Men je ful dobro prebirat tole, ker kej novga izvem. Meni se ne bi dalo dve uri po netu brskat, bi bila pa vseeno vesela, če bi sama znala vse poštimat, kar ti znaš. Si kar lahko ponosna nase.

Qvatebriga- a to pomeni, da imaš potem vedno dva telefona in dve številki?